Copyright © emp street©
Design by Dzignine
Thursday, July 03, 2014

ramadhan keempat wani ezryl

hoho hari keempat hari dapur berasap :DD
sebab semalamnya dah pergi pasar beli bahan-bahan basah kan.
kalau tak memanjang ke bazar la kita. haha

bulan julai ni balik pukul 5pm.
jadi ada masa sikit la nak balik masak-memasak.
ariana, husband yang ambik waktu balik taska.

sahur sy masak ayam masak serai dengan cendawan.
masak malam sebelumnya,
sebab tak larat pun nak bangun pagi-pagi buta memasak.
mengantuk kau jah. haha
so pagi tu panaskan je balik guna microwave.


ayam masak serai.



upclose ayam masak serai.

so petang tu balik dari ofis terus siap-siapan nak memasak.
ini la hasilnya :

ikan bakar, yaw!

ikan bakar memang sesuai dimasak untuk orang yang tengah puasa dan nak cepat.
pes ikan bakar beli kat zaki,
lumur kat ikan, balut dengan daun pisang,
masukkan dalam pemanggang ajaib.
bukak api dapur, terbalik-terbalik, settle. hihi
yang ni bakar ikan kembung dan cencaru.








pencicah; kicap cili dengan limau kasturi.


tapi ikan bakar tu ada geng!
haha
buat udang tomato sekali.
udang tu goreng dulu dengan tepung,
lepas tu baru masak dengan tomato.
kiranya ni meal separa sihat la.
yang tak sihat tu udang.. banyak toksik haha
yang sihat pulak adalah tomato berbondon-bondon masuk dalam tu.
tapi lepas makan ni sy tak de keluar zit macam selalu..
kikiki. (agaknya tomato tu menyelamatkan keadaan!) :P


udang tomato.



sayur campur.



hidangan berbuka puasa kami.

walaupun tak banyak lauknya,
tapi kenyang sampai ke malam.
tapi semalam sy flat sangat tak tau kenapa.
lepas makan mandi settle solat semua,
terus tidur sampai ke pagi.
superpenat.
baju kerja pun tak gosok malam tu.
nasib baik pakai batik, so dah dry clean awal.
gosok baju batik husband je la pagi esoknya wihihi

ok.
tu kisah ramadhan keempat kami.
till then! daa!!

2 comments:

kaizenDaGreat says:
at: July 4, 2014 at 12:13 AM said...

Baca memalam hati tak berapa tergoda. Hahaha

Kalau baca siang2, drooling beb!

Salam Ramadhan!

wani ezryl * says:
at: July 4, 2014 at 1:44 PM said...

ahaks tabahlah raja.
dinasihatkan utk bukak pada waktu kenyang sahaja :P