Copyright © emp street©
Design by Dzignine
Tuesday, February 24, 2015

gulai daging bawang goreng

few days ago ada try masak gulai daging bawang goreng.
namanya begitu sebab time lepas tumis rempah tu, masukkan bawang goreng untuk pekatkan kuah.
and rasa dia memang superb.
rempah adalah rempah gulai kawah yang dibeli di pasar payang, kuala terengganu. campur sikit dengan rempah kari.
santan pun tak pakai banyak mana.
orang lain biasanya akan guna rempah gulai cap bunga ros dengan rempah masak cap bunga ros.
(kat putrajaya ni tak tahu mana nak cari rempah bunga ros. ada tu kat pasar or mana-mana tapi tak jumpa sebab tak cari. lolx)

nah photos. xD

yumminess sedap hoih. bukan puji sendiri masak tapi memang gulai masak macam ni sedap. hihihu



hola, gulai daging!



makan bersama nasi and sayur bayam goreng.



close up.

tu je lah. haha

babai!!

0 comments: