Thursday, August 07, 2008

let her goes to heaven

helo! x]

tadi sy ada la google sakit si biskot ni.
memang xde cure weh. nak lagi meng-extreme-kan keadaan, sakit dia ni adalah FATAL disease.
ala2 yang xde ubat & vaksin pun xde.
punca pun xtau. kire penyakit kucing yang misterius la.. ahaha.
nama penyakit ni --> FIP as in feline infectious peritonitis. tapi xde la dia nak jangkit2kan kat kucing2 len.
dia nye tanda2 sebijik; abdomen berair -->pot belly (a.k.a. perut buncitlah! :P), depression, boleh jadi anemia and few suffering stuff sy rasa nak tembak je biskot kasi dia mati &put her out of her misery.
since penyakit ni xde ubat kan,
maka tengoklah if dia da teruk sangat, uthanize je la dia (a.k.a mercy killing. bunuh tanpa rasa sakit. sadis kan) but it's better la daripada dia suffer camtu T_T

xmo letak gambar contoh kucing sakit FIP. sangat sedih gambarnya.
guu.

7 comments:

[noriza] said...

huhu, sedih

riken said...

ala kesian nyer biskot... luangkan la masa bersama dia sebanyak yg mungkin... semoga dia happy sepanjang dia hidup sebab dapat bertuankan wani...

wani ezryl * said...

noriza^ :]


riken^ thnx :]

Author said...

ajal nk smpai dh... nnti nk buat kenduri doa selamat ajak aku k... ada nasi beriani kan kan kan???

wani ezryl * said...

nasik beriani?? sesuka ko je hahaha. tp kalau buat kenduri mestilah disertakan rendang udang galah yum2 =p~

peej said...

omg..sedihnyer...
aku baca entry atas..tgk u said she's gone..terus aku carik entry2 pasal die..
sbb aku terlepas banyak cite..
uwaaaaaaaaaaaaa...sedihnyerrrrr....
to think about it la kan..
aku lebih rela kucing aku hilang x balik2..dpd aku kene tgk dorg mati..
owh x sanggup..terlalu sedih..
uwaaaaaaaaaaa...ish..sedihnyerrrr...

wani ezryl * said...

tu la, biasanya kucing2 nak mati dia pergi menghilangkan diri. ni x. semua binatang2 mati datang mati kat rumah kitorg! lolx. diorg tau situ tanah perkuburan haiwan agaknya :P

yelah mmg sedih. bila pagi2 bangun teringat dia ngiau2 panggil kat pintu suruh bukak. pastu teringat ms dia sakit dia dtg tidur dgn kite. masa kasi carpet mkn, tengok bekas mkn ada 2side.. skang kne isi 1side je. sgt sedih ok T_T