Tuesday, September 10, 2013

Thursday, September 05, 2013

beraya di jamuan

ye.
kalau korang bekerja kat ofis di malaysia,
tau la bahawa on raya month, we will be having a jolly good raya celebration with malaysian raya dishes, colourful raya outfis and happy faces. :)

kat ofis bukan sekali je jamuan raya.
bukan sekali je hoi.
kita ada jamuan besar, jamuan sektor dan last sekali jamuan bahagian.

hoit tak de bazir duit rakyat. jangan risau pengkondem sekalian.
biasanya jamuan-jamuan ni cover pakai duit kelab. duit kelab bukan duit cukai okek.. lolx.

to the photos!! xD

mula-mula ada bicara ilmu sempena aidilfitri, oleh ustaz haslin baharim.

kelakar betul ustaz ni.
ye time serius, serius la beliau.
tapi time berkelakar ceramah tu.... kakakakkaka semorang satu dewam gelak.
mengantuk pun tak. (biasa ceramah ni mengantuk. hee)
korang patut dengar macam mana ustaz buat alih suara macam kartun conan. macam yang nabil selalu buat tu. kelakar!! *menitis air mata* ok tipu. tak de la air mata bagai.

di sini sy akan menyajikan kalian dengan photos gerai-gerai hari raya.
jamuan ofis kitorang ni memang kumpulkan satu malaysia.
so setiap gerai negeri ni ada signature dish negeri masing-masing la.
contohnya kalau terengganu, diorang hidang sata and keropok.
kelantan, nasi dagang. bergitulah seterusnya kesemua negeri yang ada di malaysia ni ;)




























photo ini didedikasikan kepada pencinta-pencinta kambing bakar.



PM pun turun ke jamuan raya kitorang.



ni lah yang sy makan lepas sata dan keropok lekor+keping.

tak sempat nak jelajah semua gerai ok.
sebab pukul 2.30 ada meeting.
jadi pukul 2.00 dah kena gerak naik ofis, solat semua.
kitorang hanya boleh makan pukul 1.00+ sebab nak tunggu VVIP sampai.
kalau tak, boleh je makan pukul 11.00 pagi (lebih awal). ni sebab nak sambut VVIP la ni. hoho

kemudian sesi menangkap gambar bersama kawan-kawan!! :)









ok sememangnya wani e malas nak letak captions untuk entry kali ni.
maafkan la beliau.
beliau hanya insan yang penat.

lolx.

jumpa lagi nanti! (bila ai dah refresh semula)

open house seterusnya, jatuh kepada.... truuuuttttt

'truuuttt'?? apa punya bunyi dram, daaa :P

1 september pulak ada open house rumah cik su, makcik sy.
gerak dari banting ke rumah cik su kat kajang.
walaupun first time datang, kitorang berjaya sampai tanpa sesat. sesat sifar gitu.
thanks, GPS. kahkah

gambar manja-manjaan, bukan gambar nak kena lempang ye. haha



sila lihat reaksi husband di gambar ini dan di gambar berikutnya.



sama, kan? HAHAH. wani e pulak buat pose terkejut sambil nak korek hidung. disgusting betul! :DD



adik-beradikku tekun berhandphone.



the dad dukung ariana. hey hey.



adik-beradik berkumpul sambil makan-makan dan bercerita.



to those who didn't meet her yet, this is ariana, my daughter. :)



with babah. ariana ni kalau nampak kamera je mesti nak berkerut. fokus sangat. lolx



leviu, doter!

habis open house, kitorang balik semula ke banting.
on the way singgah beli durian. hah ha.
durian best hoih.
siapa tak suka durian, hidung dia kembang kempis bila dia buang angin. kihkih

tataaaaa!

open house lagii

hah biarlah satu hari ni ada banyak entries.
sementara sy masih tak mengantuk ni. huahua.

so. hari tu husband and i balik banting on merdeka day.
tapi dah rembang petang la, sebab pagi tu husband kat dataran merdeka.
husband ingatkan rumah sebelah (rumah pak su dia) buat akikah and open house esok harinya..
rupanya hari tu lah open house! salah hari. haha

langkah kanan la kitaaa
datang-datang boleh makan kan. kehkeh

malam tu terus serbu tray-tray makanan yang ada.

nasi goreng dia marvellous woih!
ada daging opor, ayam masak merah, ayam bakar, sate, sosej bakar, mi hun sup, lemang.. macam-macam.
karaoke memang ada macam biasa :P
biasanya kalau masak-masak ni cik wok (makcik kepada husband) yang masak. yang head chef.
dia memang terrer masak.


ramai ok orang yang datang. kalah open house menteri macam ni. x)



my plate of deliciousness.



sate pun sedap. lembut je.



tak sempat rasa mi hun sup. terleka dengan nasi goreng sedap. haha

since rumah pak su ni kat sebelah je,
kitorang hangkut pinggan mangkuk semua bawak masuk makan dalam rumah.
buat bulatan hahaha

kanan tu faiz, adik husband. sebelah tu ina, wife kepada faiz. tengah pregnant dalam 4 bulan kot.



baju hijau is kak nora, kakak kepada husband. time ni memasing tengah khusyuk makan.

lepas makan tu, siap tukar baju semua.
rasa nak nasi goreng lagi. sebab sedap.
tapi dah tukar bajuuuuu.
so mintak tolong husband ambikkan sepinggan.
dia ambik dengan sosej dua ketul.
sedapnyaaa nasi gorengggg.

in namanya muka happy lepas kenyang. haha

ok sekian.

balik daripada tengok KLzombi

pending stories banyaknyaaa woit wani, update!! *headslam*

tu la. bila balik rumah, kemengantukan merajai diri.
tak percaya, kalau korang perasan entry sebelum ni la.
ada caption gambar husband, sy taip 'georgetown' instead of 'husband' *insert ikon gelak keluar air mata di sini*
BAHAHAA. mana datang georgetown tu, wani hoiiii

jadinya.
blogging ketika mamai adalah merbahaya.
you might pop secrets or something.

ini entry pasal dating dengan husband.
so hari tu kitorang pergi ngedate tengok KLzombi.
ala movie zombi malaysia's version. boleh tahan la. movie zombi kebiasaannya kelakarlah.

dekat je, pergi sunway.
nak ke subang, kat sana tak tayang wayang melayu.
mungkin sebab audience tak ramai melayu.. entah. tapi KLzombi ni pun ada bangsa lain tonton jugak.
kami siap berdiri nyanyi lagu negaraku lagi HAHA

habis tengok movie, singgah stall 'pizza in a cone' kejap.

biasanya kalau stall macam ni sy suka ke hot&roll.
tapi gerai hot&roll kat tingkat bawah, malas la nak ke sana.
ko tau je la sunway ni besar mana. ada old wing new wing la macam OU. haha

plus nak try macam mana rasanya pizza dalam kon.
harga dia lupa la.. dalam RM6-7 satu kon.


dua orang baru habis tengok KLzombi.




macam ni la rupanya pizza in a cone tu. now jadi in two cones la kan. kehkeh

rasanya..
..macam pizza. haha. dah memang bendanya pizza pun! :P
topping atas macam rasa topping pizza.
dan dalam kon tu rasa dia creamy2 sikit sebab tak burn macam top kan. so lembut je la isinya.
boleh tarik cheese lagi, sebab dalam kon ada cheese.
ok la, sedap jugak.


eating my 'ice cream'.



lepas makan kita jalan-jalan window shopping pulak! xD


lepas makan, kitorang jalan-jalan kejap dalam AEON and solat maghrib sekali kat situ.
lepas tu baru balik.
balik jalan jam sikit sebab ambang merdeka.
hahaha rasakan, suka sangat nak keluar time peak-peak macam tu kan. xD

till then!!

Wednesday, September 04, 2013

open house di rumah sendiri

hahh dah berapa hari abandoned blog ni.
ni pun baru balik dari ofis tadi pukul 9.20pm.

daripada membiarkan past stories semakin membukit,
mari kita cerita sikit-sikit dan jangan malas buat blog entry, wani!! :P

hokkeyyy.
khamis malam last week kitorang buat open house kat rumah.
asalnya faliq la yang nak buat,
jemput kawan-kawan dia.
lepas tu parents jemput 2-3 orang jiran berdekatan,
dan sy jemput 3 orang kawan. tapi yang appearnya cuma sorang. lolx


kawan faliq, epy dan gf faliq, ain came to help. nampak tu ramai-ramai tengah gigih di dapur.

epy ni siap bawak puding jagung and masak kek batik kat rumah kitorang.
minat masak agaknya dia ni.
masak pun sedap. boleh bukak kedai bakery dah ni. hihi

meanwhile, kat luar...



diorang tengah susun meja kerusi.



faliq buat apa ni eh.. cocktail kot.



my mom buat caramel pudding. yums!



puak-puak lelaki menyusun meja.


untuk makanan open house ni, ada yang order ada yang masak.
order la senang kan, tak payah ko susah-susah nak kemas nanti :P

beratur ambik makanan.



the three of us. :)



self shot. all in pink. :)


kawan-kawan dan bekas jiran yang awesome.


ni durra, gf harith. beliau pun datang. siap bawak tembikai lagi. thanks, durra!!


antara lauk-pauk yang dihidangkan..

meriah sikit :P



mana-mana open house pergi, mesti banyak menu ni.. mi hun soto!!



desserts.



deserts 2.



"jemput makan!!" kata husband.









jiran sebelah, kak syiqin and her family.



brotherhood sangat dua-dua ni :P





penatnyaaa nak taip banyak-banyak hoih.
mata dah la nak terpejam ni.
ok gambar je, tak de caption!!



khairie pun datang! siap pakai baju ofis lagi. kihkih

group photo!! L to R : khairie, me, kak anis, georgetown



sy masak rendang ayam seekor untuk hidangan semua orang :)



lemang and redndang.



oklah. i want to seleep real badly..;)
cya around!! zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz