Sunday, August 23, 2009

all about food. lolx

yosh it's the 2nd day, and the 3rd night.
sebab malas nak taip panjang, silalah saksikan beberapa keping gambar yang ditangkap oleh jurugambar hebat ini *sy lah! haha* :b

orang menggolek ayam kat bazar ramadhan dataran syahbandar.
harga makanan kat sini adalah mahal. tidakkkk
*pecahkan batu-bata*



buka puasa hari pertama; kat rumah chu.
semua tu adalah dimasak sendiri (oleh chu), kecuali murtabak tu sebab yang tu sy yang beli.. hohaha



buka puasa hari kedua;
my first trial masak ayam masak lemak cili api.
kawan-kawan, silakan jangan merusuh jika tak sedap.. lolx



ohhey itu mereka sedang melepak di dalam mangkuk! haha
(mereka=ayam) :P



our break fast meal.
lala & puyuh goreng itu dimasak oleh ila O. xD



sekian.
tak tahu esok nak update atau tak.
penat wehh malam-malam ni. zzzzzzzzzzz

Saturday, August 22, 2009

marilah bersahur/berpuasa/berbuka dengan awesome

first day of puasa.
and what's for sahur; ayamas drummets, and 10units of kisses chocs. haha

sy mahu goreng itu kentang, tetapi kentang-kentang itu sudah lama dan berwarna hitam sangat pelik melihatnya lalu sy campakkan paket kentang ke bakul sampah (sebelum keracunan makanan, baiklah ambil tindakan yang sewajarnya.. lolx)

i supplied myself with kisses chocs for energy. just for that.
xD

oklah sahur esok akan makan nasi. promise! :P

//

it's something new for me here when i heard cannonballs being shot tru the sky. haha like.. seriously!! aku ingatkan ada pertunjukan cannonball ke hape. pelik betul.
then isz told me, hafizmatnor told him yang memang ada bunyi meriam untuk kejutkan orang sahur! *menganga*

adakah ini akan berlaku setiap pagi ataupun hari pertama puasa saja?

//

hari ni nak ke pasar payang lagi mencari serunding.
haruslah sahur makan nasi dengan benda-benda simple like serunding, ikan bilis, telur dadar and such. haha. yums.
(apekah berfikir tentang makanan ketika ini!! apekah!!) :P

and i had a berbuka puasa invitation today. sangat cool.

ok tu je. mari melepak di living room skang!!
(sendiri di rumah) haha


putting random picture.

Friday, August 21, 2009

ting tong ting ting

aktiviti-aktiviti hari hujung minggu.. xDD

lepas breakfast kitorang telah berlarian-larian ke pasar payang
*ok tak lari. itu tipu. lolx*



another wani menjadi pekedai kain batik skang.. haha
(ada gaya tak? :P)



haja membeli 12 unit kain batik sempena hari raya.
serius, beta tak tipu! x]


i bought an awesomeness batik for my mom ^^
lepas tu pergi bank.
lepas tu pergi kedai buku. i bought my dad a book. hoho
lepas tu pergi beli lunch.
lepas tu balik rumah.
yoshhh rumahkuuuu *peluk dinding rumah* xD

melepak-lepak tepi sliding door yang berangin sambil baca buku ini.
(cerita pasal orang miskin yang berusaha, dan makanan. haha)



itu dia sliding door yang dimaksudkan :PP
sambil tengok akim af7 menyanyi.. wahaha



angin adalah laju hari ni.
ni beranda luar tempat sidai baju, jugak port melepak yang hebat xD



oh oh and melipat baju.
(aktiviti yang tidak digemari ramai) :PP



dan sekarang!!
gambar carpet and her newborn baby!! xD
sangat cuteness!! (curik daripada 3g shots)




carpet heran dengar sy panggil2 dia via phone.
lalu dia kedepankan muka untuk menyiasat di skrin handphone.. lolx



tu dia anak karpet yang bertopeng superhero!!
lolx


ok tu saja.
nak keluar makan. haha

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK!! :]
silakan berterawikh hari ni. hee.

Thursday, August 20, 2009

not very short update

hari ni adalah hari yang sejuk dan mengantuk.
tak tahu kenapa. lolx

tengah hari tadi cafe bawah kat ofis ni jamu makan2 free, sempena bulan puasa.
semalam pulak MB kasi kurma dengan air zamzam.
hoish pemurah lagi penyayang betul manusia2 di sini :P

last night sempat 3g kejap dengan keluargaku yang jaoh di mata dekat di hati.. ecehh
hoyehh dapat tengok gambar anak si carpet yang baru lahir tu!! *mata bersinar-sinar kegembiraan* sangat comellllllll mata dia macam pakai topeng, macam superhero WAH HAHA tak sabar nak balik dan buli >:D

ok bergegas pergi dulu eh.
later.

Wednesday, August 19, 2009

jumpa lagi, sahabat

petang semalam kitorang telah buat photoshoot kat tepi pantai dengan ila, sebab dia dah nak balik perak malam tu. memang banyak gile la gambar yang kitorang tangkap, tu belum masuk video menyanyi lagi.. HAHA *maaf, video adalah dilarang keras di sini lolx*

so here goes, for our memory;


juta-juta kali cuba tangkap gambar highjump, tapi 2-3 keping je yang jadi?!! what da!!



kami berlima membuat aksi-aksi ngeri di tepi pantai lantas menjejaskan ketenteraman sejagat. lolx



oh gee ignore my retardness. haha
(cuba menganga seluas bunkface) :P



ada seorang manusia telah tertidur dengan lena dalam gambar ini.
ye, tidur sambil berdiri. tidur dengan penuh perasaan. lolx



seorang penyanyi nasyid yang sungguh tulus menjadi mangsa lentokan rakan di sebelah kanannya :DD
ye, yang paling kanan itu juga cuba melentok ke arah penyanyi nasyid itu, namun tak sampai kerana terlalu jauh.



sy rasa gambar ni cantik sebab sy yang tangkap.. bahaha
(biarlah senget pun, tetap cantik jugak)
(prinsip alam : orang cantik menangkap gambar yang cantik. LOL!!) <--abaikan



gambar berkonsepkan 'kau berdiri depan, aku berdiri mengadap belakang sebab aku terlalu eksklusif'.. hahaha



gambar pasukan bola sepak sekolah yang garang.
mungkin juga pasukan karate.
hm.



membelokkkkk!!!



gambar akrobatik yang diilhamkan oleh .. ehem.. wani e. okoko
(ila O yang berbaju biru itu, adakah ko sedang cuba membuat gaya matrix tetapi tidak cukup lenturan? ahax)



gambar pelajar-pelajar sekolah agama yang dedikasi lagi santun.
ah sejuk mata makcik memandangnya :]
:P


watch out!! ada gagak terbang sayap tak servis!! gagak bakal terhempas!! may day may day!!! *kenapakah mereka tetap kelihatan tenang sebegitu?? hm*



and finally, photo si wani e dan ila yang telah bergegas ke perak. T_Tv



jumpa lagi, sahabat.

who was the last person..?

DID A SURVEY JUST FOR FUN
(lama x buat survey, dowh) :P

Who was the last person who you...

took a picture with?
//fadzillah, before we're leaving the beach.


rode in the car with?
//haze and ila O, went to work xD


text?
//fadzillah, talking about her new workplace.


talked to?
//ahmad, asking him to photocopy the documents. lolx


had dinner with?
//haze, shazila and din.


went to the movies with?
//isz, watching ice age III.


went on a road trip with?
//haze, haja, ila O. to klang valley.


danced with?
//sy tak tahu menari! lolx


had a long phone conversation with?
//(truthfully, it's been ages since i had a long phonecalls) fadzillah kot, masa dia kat BTN. or may be my mom. or may be leenk. i dunno which one was the latest. haha


went to prom with?
//sadly, we dun have proms. haha


hung out with?
//the girls.


commented on MySpace?
//lama dol gwe tak bukak myspace. lolx


rode on an amusement park ride with?
//*squeeze the brain real hard* last sekali yang kena paksa naik sama adalah fadzillah.. i think. rofl.


spent the night with?
//haze, the bedmate/roomate. eh ko tak maksudkan benda lain, kan? haha


invited you to their house?
//scha. invite sebab nak tolong dia angkut barang sebab baru pindah.. lolx!


you let borrow clothing?
//haze, borrowing my purple-pink scarf. orang jarang lah pinjam baju sy sebab sy kecik. haha


sang to you?
//ntah, sape ye. aku yang menyanyi ada la. haha (to my bro, for his birthday)


kissed you?
//lupa jugak, biasanya sy yang kiss. HAHAHA


you had a crush on?
//ok tak payah letak nama sini. tekalah sendiri. lolx


you were in love with?
//what da--- sila teka jugak. haha


gave you a hi-5?
//i think it's kak zue, my staff. lolx


borrowed a movie from you?
//setakat ni tak de, sy yang pinjam movie orang :P


you wrote something to?
//fadzillah, cuz she's leaving to perak T_Tv


was in your refridgerator that doesn't live in your home?
//haha. none. peti ais kami bersih seperti sy.. gahaha


bit you?
//ed westwick.. eh eh salah!! HAHA. none.


complimented you on clothing?
//kak anis, PA pengarah. baru tadi lolx *ye, silakan muntah* :P


took a picture of you?
//haja. <--peminat sy. ekeke kidding!! :P


you layed in a bed with? (No hanky panky)
//no hanky panky eh. haze lah, dia kan bedmate xD


you had a pillow fight with?
//my bros kot.


loaned you their jacket when you were cold?
//aku-yang-ambik-blazer-sendiri!! nak harap orang bagi, jangan harap!! HAHA


sat beside you on a bus?
//it's been a while since i took a bus. none.


cut your hair?
//it's either my bro or my mom. lupa sudah :P ye, adik sy pandai menggunting.


bought you a gift?
//i think it's isz. (terima kasih, ye! xD)


drove you home?
//sendirian berhad. haha


you played at a park with?
//park tak de, playground ada la. haha. tu pun da lupa siapa :P


instant messaged you?
//leenk. talking about girl problem.


gave you flowers?
//not flowers, but a flower. CC yahya, masa gwe menyanyi hari tu haha. he's like a dad to me ^^


confessed a secret to you?
//haiyoh. siapa ye..
//oh yeah. shazila. hehe


used your computer besides you?
//i only have a laptop. sometimes my friends borrowed it. last one was shazila. dia nak register y!m tapi tak dapat-dapat. lolx


asked you out on a date?
//date apekah--- lolx


made you mad?
//this person i can't state name here.


made you think?
//none. haha


sent you mail?
//rock kot. haha. lama weh tak call dia.


.OK END!!.

Sunday, August 16, 2009

set makan, sila makan, jangan berhenti :P

sesungguhnya entry ni adalah berkenaan photos makanan sahaja.
lolx

bi hun tomyam.
saya punya? : bukan, orang lain punya
rate : boleh tahan


kwey teow goreng.
saya punya? : ye, sy punya
rate : delish


set makan malam.
tukang makan : sy. haha


close up; crabs.



close up; ikan goreng xD


close up; sayurs.



cempedak goreng seringgit 5.
saya punya? : sy + ila
rate : rangup & manis


mee kari.
saya punya? : semestinya sy! xD
rate : sungguh sedap, mari sy bawa kamu makan di sini.


hari ni orang-orang di rumah mahu memasak.
lols.

Saturday, August 15, 2009

vid pulau kapas hophop

vid masa nak balik KT dari pulau kapas. haha


at the jetty.



in the boat.

me in pulau kapas

perhatian!! gambar-gambar alam semulajadi incominggggg
*terjun dalam air* xD


HARI KHAMIS ITU SY TELAH KE PULAU KAPAS TO ATTEND THIS COURSE. skang ni haa baru sampai rumah. terus blogging. gigih tak gigih :DD haha

sungguh obvious papan tanda ini. sapekah yang tergamak memberi nama resort itu--- lolx



view dalam bot, time nak pergi ke pulau.
ombak agak kuat, maka time ni air menjirus2 kami yang ada di dalam.
semua menjerit dengan cemas, ada juga yang bergelak tawa kerana dapat bermandi-manda.. lolx



hoorah!! da sampai pulau kapas!! x]
freakin' nice ah view dia.



syira sedang berusaha membalancekan diri tatkala keluar dari bot.
(dengan beg yang berat itu!!) :P



petang tu macam kebosanan tak de aktiviti, so pergi jal jal tep pan (jalan-jalan tepi pantailah hoi) :P



itu dia watak utama sedang melalukan dirinya.. haha



lagi tiga orang itu tiba-tiba saja berlari ke arah watak utama untuk mengambil gambar. hoish.



haiyakk! terbang!!



dalam perjalanan berjalan-jalan *apekah ayat--* telah nampak ketam kecik buat bola-bola bulat ni dengan pasir. quite interesting! xD



sy tak tau apa motif dia, but ketam kecik tu *nampak tak? :D* akan masuk dalam lubang, buat bola dalam tu dan keluarkan ke atas. haha.



lepas tu sampai ke kawasan bukit batu yang jugak ada gua kecik, tapi tak masuk pun.
duduk kat batu kecik sana tu rendam kaki. heavenness.
gambar kaki rendam tidak disertakan :P



view jeti sekali lagi untuk tatapan penonton :P



tiga orang yang kutemui tatkala berjalan-jalan. siapakah mereka? :P



shot awan; since da lama tak ambik gambar awan.
(rasa kebersalahan yang tinggi sebab meninggalkan hobi yang menarik ini. guu) T_Tv



shot awan nombor 2.


okeh tu je photos HAHA
kejap lagi nak publish satu lagi post xD
selamat hari sabtu!!